Lederutvikling handler om å utvikle personer som har en lederrolle til å opptre effektivt i møte med andre mennesker og i møte med utfordringer. 
  Tre ferdighetsområder utpeker seg:
 - Administrasjons- og businessferdigheter: 
 - Kunne sette og oppnå mål: 
 - Få til de interne aktiviteter organisasjonen trenger for å nå dens strategiske mål
 
 - Personlige forståelse og ferdigheter innen ledelse rundt: 
- Mellommenneskelige forhold, herunder balansen mellom empati og profesjonalitet 
 - Kommunikasjon
 - Egen rolle, atferd, reaksjonsmønstre og utvikling av disse
 - Grupper/team
 
    En aksept av at ”Verden er i endring, - og det er den hele tiden” kan bidra til økt motivasjon og gjøre det lettere å lære av egne erfaringer, men også til å oppsøke trenings- og læringsarenaer. Konsulentbyrået 7K kan representere en slik mulighet. Konsulentbyrået 7K jobber mest med nummer tre på listen, vi snakker om lederskap med god personlig forankring. Ved å diskutere (nye) ideer og metoder, trene på konkret bruk, blir det økt bevissthet og ny erfaring som grunnlag for fremtidige beslutninger. Vår tilnærming er praktisk:   - Kort intro. Dersom det er snakk om forberedelser er det oversiktlig dokumentasjon, gjerne kort
 - Diskusjoner rundt tema med vekt på "Hvordan kan du/jeg/vi bruke dette i vår situasjon?" 
 - Trening/øvelser
 - Oppgaver mellom arbeidsmøter
 - Erfaringsdeling
   |